BENİM OKULUM HANGİSİ ( 5B KURALI )
BİLGİLENDİRME: Anaokulu erken çocukluk döneminde yaş özelliklerine göre gelişim ve eğitim alanında hizmet veren kurumlardır.
Gelişim çok boyutludur ve bir bütündür. Gelişim süreklidir ve çevreyle etkileşim içindedir. Gelişimin temel gereksinimleri; Barınma, Beslenme, Sağlık, Sevgi, Güven, Disiplin, Etkileşim ve Uyaran zenginliğidir.

Nitelikli bir anaokulunda, temel eğitim etkinlikleri,

  1. Oyun Zamanı: Kurallı oyunlar, yapılandırılmamış oyunlar, dramatik oyunlar, manipülatif oyunlar, hareketli ve sportif oyunlar, geziler, açık hava oyunları. Bu oyunlar büyük ve küçük kas geliştiricidir ve psikososyal gelişimlerini destekler.
  2. Etkinlik Zamanı: Sanat Etkinlikleri,Türkçe, Kavram, Matematik, Müzik, Drama,Dans, Fen Ve Doğa ile  İlkokula Hazırlık Etkinlikleridir. Öğrenmeye dayalı bilişsel, dil ve fiziksel gelişimlerine katkıda bulunan etkinliklerdir.

Çocukların Gelişim Takipleri ve Değerlendirme: Çocukların gelişim düzeylerini saptama, izleme, destekleme, raporlamadır. Hazırbulunuşluk düzeylerini belirleme, eğitim programlarını değerlendirme ve paylaşma çalışmalarıdır.
Aile Danışma ve İletişim: Ailelerle görüşme, işbirliği, problem çözme ve aile katılım programlarıdır. Anne baba eğitim seminerleri, kültürel ve sanatsal etkinliklerdir.

BEKLENTİLER: Anaokulu seçiminde her ailenin beklentileri ve gereksinimleri farklılık gösterir. Ailelerin özellikle kendi yaşam tarzlarını ve çocuklarının bireysel farklılıklarını iyi tanımalıdır.
Beklentilerimizle, gereksinim ve değerlerimizle, seçeceğimiz anaokulunun koşullarının örtüşmesi önemlidir.

BİLGİLENME:

  • Anaokulunun Fiziksel Yapısı;

    Anaokulu binasının aydınlık ve havadar olması,
    Anaokulu binasının giriş çıkışında güvenlik önlemleri,
    Anaokulunda çocukların oynayabileceği geniş mekanlar,
    Anaokulunun iç mekanındaki eşyaların çocukların boyutlarına uygunluğu,
    Anaokulunun düzenlemesi belli bir amaca göre planlanmalı,
    Anaokulunun hijyen koşulları,
    Anaokulunun uyku, yemek alanları planlanmış mı?
    Anaokulunda oyuncaklar ve materyaller yaş ve gelişim alanlarına göre göstermesi,
    Anaokulunun bahçesinde açık hava etkinliklerine uygun düzenlemenin olması,
    Anaokulunda kurumun felsefesini yansıtan yazılar, fotoğraflar bulunuyor mu? Çocukların yapıtları sergileniyor mu?

Anaokulunun Personel Yapısı:

Çocuk ve eğitimci sayısının oranları,
Eğitim kadrosunda çalışanların alanında eğitimli olmaları,
Branş öğretmenleri,
Danışmanlık hizmetleri,
Sağlık Hizmetleri,
Mutfak, temizlik ve ulaşım için yararlanabileceği servis araçlarıdır.

BELİRLEME
Çocuğunuz için düşündüğünüz anaokulu seçeneklerinin sayısını sınırlamayınız. Ne kadar çok kurum gezerseniz
Beklentileriniz o kadar gerçekçi olacaktır. Sıcak bir sohbet atmosferi içinde bilgi edinmeye çalışınız. Anaokulu yetkililerini sorgulamayınız, yargılamayınız.
Bir anaokulunu ikinci ya da üçüncü kez ziyaret etmekten kaçınmayınız. Karar aşamasında çocuğunuzla birlikte geziniz.

BERABERLİK
Artık karar verme aşamasına geldiniz. Beklentilerinizi karşılayan güven duyduğunuz anaokuluna çocuğunuzla beraber gidiniz. Onu gözlemleyiniz.
Oryantasyon sürecinde anaokulu yönetimi ile işbirliği içinde olunuz.

ÇOCUĞUNUZ İÇİN EN DOĞRU KARARI SİZ VERECEKSİNİZ.
PAYLAŞIMLARINIZI BEKLİYORUZ.

SERAP ANTEPLİ
Ç.G.E. Uzmanı

PROF. DR ÇAĞLAYAN DİNÇER’DEN GÜNEBAKAN ANAOKULU VELİLERİNE EĞİTİM SEMİNERİ

Ankara’nın okulöncesi seçkin eğitim kurumlarından Özel Günebakan Anaokulu, çocukların yanı sıra çocuk aile ilişkilerinin daha da sağlam temellerde gelişebilmesi için eğitim seminerlerine devam ediyor.
TESK Otel’de gerçekleştirilen “Çocuklarımızla birlikte olma yolları” konulu seminerde Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Okul Öncesi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Çağlayan Dinçer,  Günebakan Anaokulu velilerine bu konuda  çok önemli açıklamalarda bulundu, anne ve babalardan gelen soruları da yanıtladı.

Her zaman okul öncesi eğitimin çocuğun eğitim yaşamında çok büyük yer tuttuğu düşüncesiyle hareket eden ve bu nedenle de gerek çocukların gerekse ailelerin eğitimi konusunda hiçbir fedakarlıktan kaçınmayan Günebakan Anaokulu, bu konuda başarılı bir organizasyona daha imza attı. TESK Otel’de  gerçekleştirilen “Çocuklarımızla Birlikte Olma Yolları” konulu seminerde, çocuk gelişimi konusunda Türkiye’nin önemli otoritelerinden bir tanesi olan Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Çağlayan Dinçer ile Günebakan Anaokulu velileri aynı platformda buluşup çok yararlı bilgi alış verişi gerçekleştirdiler.

Yoğun bir katılıma sahne olan seminerde konuşan Prof. Dr. Çağlayan Dinçer, öncelikle ailelerin çocukları ile yaşadığı çeşitli sorunları anlattıktan sonra onlara benzer sorunların bir daha yaşanmaması için yapmaları gerekenler konusunda önemli açıklamalarda bulundu. Okul öncesi  eğitimin  önemi, çocukların   gelişimsel  özellikleri, onlarla  birlikteyken nasıl   verimli  zaman  geçirecekleri ve yapacakları etkinlikler, doğru bildiğimiz yanlışlar, anne-baba tutumları   çocuk  gelişimi  ve eğitimi  gibi değişik konuların ele alındığı seminer, karşılıklı paylaşım içinde ve oldukça keyifli bir havada geçti.

Çocuk-aile ilişkilerinde yeni bilgiler edinen velilerin mutlu ayrıldıkları seminerler Günebakan Anaokulu’nun eğitim programının bir parçasını oluşturuyor. Çocuk, aile ve okul birlikteliğinin başarının temelini oluşturduğu düşüncesi ile eğitim programına yön veren Günebakan Anaokulu Kurucusu Fikriye Tiryaki, “Günebakan Anaokulu olarak; velilerimizin çocuk eğitimi konusunda bazı eksikliklerinin giderilmesi, bazen doğru bildiğimizi sandığımız yanlışların düzeltilmesi açısından eğitim seminerlerine büyük önem veriyoruz. Gösterdiği ilgi ve katılımdan dolayı velilerimize ve bizlerle önemli bilgiler paylaşan Prof. Dr. Sn Çağlayan Dinçer’e  Günebakan Ailesi olarak teşekkür ediyoruz” dedi.